Gehaast om je eigendom te verkopen ? In 48u geeft Wesold u een vast bod!

• BeeBonds lanceert een fondsenwerving van max 1 MEUR ter ondersteuning van de groei van Wesold, Belgisch pionier in iBuying (onmiddellijke vastgoedaankoop online).
  • Investeerders krijgen een jaarlijks bruto rendement van 8% gedurende een periode van 3 jaar.

Brussel, 17 september 2021. BeeBonds, het Belgisch platform voor crowdlending erkend door de FSMA, biedt zijn investeerders een innovatief vastgoedproject aan voor het najaarsseizoen. Het betreft de financiering van de groei van Wesold, dat gehaaste eigenaars een nieuw concept van express-vastgoedverkoop aanbiedt.

Het doel van BeeBonds is om max. 1 miljoen euro op te halen, met een aantrekkelijk jaarlijks rendement van 8% gedurende een periode van 3 jaar.

Joël Duysan, CEO van BeeBonds : Wij zijn steeds gretig naar nieuwe innovatieve projecten voor onze investeerders. Wesold brengt een complementaire oplossing tot wat tot nu toe bestaat inzake vastgoedverkoop. Voor alle eigenaars die een snelle verkoop willen realiseren en /of die zich niet willen bezighouden met renovatiewerken, gelijkvormigheidsattesten, een immokantoor, eenonline aankondiging, bezoekbeheer, enz... bestaat er eindelijk een uitweg! Denis Vandamme, de projectdrager, is een bewezen speler in de vastgoedsector en het asset management. We stellen vast dat iBuying een wereldwijd succes boekt met beursgenoteerde spelers. Wij zijn dan ook zeer enthousiast om de ontwikkeling van dit concept in België te ondersteunen door het aan te bieden voor participatieve financiering.”

Nieuw levensproject, verhuis naar het buitenland, scheiding, erfenis, onmogelijkheid om renovatiewerken uit te voeren…tal van situaties die eisen om een eigendom snel te verkopen. Wesold, opgericht begin 2020, heeft het principe van iBuying, dat courant is in de V.S. en Europa, aangepast voor België: snel aankopen, en zonder tussenpersonen dankzij eigen vermogen (het bedrag rekening houdend met de geraamde kosten), zorgen voor de nodige formaliteiten (EPB-certificaat, gelijkheidvormigheidsattesten,...), eventueel verbouwingen doen, en vervolgens huren of doorverkopen met een redelijke winstmarge.

Op basis van een online informatieformulier op de website van https://wesold.be en het bezoek van een vastgoedexpert, wordt een vast bod zonder opschortende voorwaarden voorgesteld aan de eigenaar. Het team van Wesold, waarvan de leden reeds meer dan 250 aankopen hebben verwezenlijkt gedurende hun respectievelijke carrières, voorziet de activiteiten van het platform uit te breiden tot heel België.

Denis Vandamme, projectdrager en bestuurder van Wesold : “Ik heb Wesold opgericht om het leven van de eigenaars te vergemakkelijken en het verkoopproces te vereenvoudigen en te versnellen. Onze activiteit draagt ook bij tot een snellere omloopsnelheid van het vastgoedpark en dus tot een grotere liquiditeit van de markt. Het inschakelen van BeeBonds investeerders zal ons toelaten het tempo van verwerving tot meerdere eigendommen per trimester op te drijven en ons investeringsgebied uit te breiden tot heel België.”

Details van de fondsenwerving

Zij richt zich tot zowel particuliere investeerders als rechtspersonen.

De geïnteresseerde investeerders vinden alle praktische informatie op de website van BeeBonds: www.beebonds.com/projecten/

• Het te bereiken doel is maximum 1 MEUR, geleend voor een periode van 3 jaar, met een jaarlijks brutorendement van 8%.
  • De fondsenwerving van BeeBonds dient tot het herfinancieren van bestaande projecten en het financieren van toekomstige projecten.
  • Het startbedrag van de fondsenwerving is 1.000 EUR

Perscontact:

Gunther De Backer
Partner, Backstage Communication

Laure-Eve Monfort
Backstage Communication

Investeerderscontact:

Over BeeBonds

BeeBonds is een platform voor alternatieve financiering erkend door de FSMA (Autoriteit van Financiële Diensten en Markten). Zij brengt in direct contact de investeerders (particulieren of rechtspersonen) met de project-ondernemers die een complementaire financiering zoeken van 500k tot 5 Mio € aan hun eigen vermogen .

Zijn ervaren team is samengesteld uit financiële professionals uit de beurswereld.

Zijn meerwaarde is de toegang te geven tot het democratiseren van projecten die gewoonlijk gereserveerd zijn aan professionele investeerders, met dezelfde kwaliteit van analyse.

Voor elk van de 33 projecten die reeds gefinancierd werden, heeft BeeBonds een bijenkorf geschonken aan een imker. De bijenkorf symboliseert het model van participatieve financiering, gedragen door het platform. www.beebonds.com

Over Wesold

Wesold N.V. (BE0736 853 174) is een innovatief online platform voor verwerving van eigendommen, pionier en leader van onmiddellijke vastgoedaankoop in België. De onderneming behoort tot Denis Vandamme, die beschikt over een enorme expertise in de vastgoedsector en het beheer van projecten. https://wesold.be

Persberichten in je mailbox

Over BeeBonds

BeeBonds is een door de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten) erkend alternatief financieringsplatform dat investeerders (natuurlijke of rechtspersonen) rechtstreeks in contact brengt met projectontwikkelaars die op zoek zijn naar aanvullende financiering van 500k tot 5M€ in quasi-eigen vermogen. Het ervaren team bestaat uit financiële professionals uit de beurswereld.

Onze toegevoegde waarde bestaat erin de toegang tot projecten die gewoonlijk voorbehouden zijn aan professionele beleggers te democratiseren, met dezelfde kwaliteit van analyse.

Voor elk gefinancierd project biedt BeeBonds een bijenkorf aan een imker aan; de bijenkorf symboliseert het participatieve financieringsmodel dat door het platform wordt ondersteund. Rekening houdend met de projecten voor 2021 zullen 40 bijenkasten en 2 400 000 bijen door BeeBonds worden geschonken (de installatie van de bijenkasten voor 2021 komt nog). www.beebonds.com

Vrijwilligerslaan, 19 1160 - Oudergem